Bedre overblik: KommuneKredit lancerer ny digital platform

Med vores nye digitale platform, Mit­Kom­mu­ne­Kre­dit, er det målet at give vores kunder en ny fælles indgang og et moderne overblik over lån og leasingaftaler i KommuneKredit. Første skridt er et nyt digitalt un­der­skrifts­rum, der skal bruges ifm. nye lån - det lancerede vi i starten af september 2025. Derudover er en ny platform til vores leasingkunder blevet lancere, og flere funktioner er på vej til vores lånekunder.

I KommuneKredit har vi en ambition om, at vores kunder får mest mulig værdi – både for pengene og i deres daglige samarbejde med os. Derfor er vi i fuld gang med at udvikle en ny digital platform, Mit­Kom­mu­ne­Kre­dit, som bliver en fælles indgang til nye digitale services for både lån og leasing, og som gradvist vil erstatte vores nuværende selv­be­tje­nings­løs­nin­ger. 

Mit­Kom­mu­ne­Kre­dit, der bliver delt op i to indgange til hhv. lån og leasing, bliver en moderne, intuitiv og indbydende platform, hvor vores kunder får overblik over og adgang til digitale funktioner, der blandt andet gør det nemt at holde styr på lån og leasingaftaler, lave beregninger, trække data ud m.v.

Sikkert digitalt un­der­skrifts­rum til vores lånekunder

Den 1. september tog vi hul på den første fase. Her åbnede vi for et nyt un­der­skrifts­rum i Mit­Kom­mu­ne­Kre­dit, hvor lånekunder skal underskrive gældsbreve og garantier i forbindelse med lån til nye projekter. Senere vil underskrifter i forbindelse med konvertering af lån også blive en del af løsningen.

For at kunne bruge un­der­skrifts­rum­met i Mit­Kom­mu­ne­Kre­dit skal alle, der er teg­nings­be­ret­ti­ge­de til at indgå låneaftaler, have tildelt adgang og rettighed til at underskrive. Det kan tage lidt tid at få opsætningen af un­der­skrifts­rum­met på plads. Derfor opfordrer vi alle til at afsætte tid til at få opsætningen på plads, når vi sætter processen i gang - vi sidder naturligvis klar til at hjælpe.

Ny lea­sing­p­latt­form

Vores leasingkunder har fra midten af september haft adgang til en helt ny platform. I den har vi omstruktureret indholdet, så det er blevet lettere at finde specifikke oplysninger om leasingaftaler. Samtidig har vi tilføjet nye oplysninger og data, ligesom vi har tilføjet nogle af de funktioner, vores kunder har efterspurgt – det gælder fx mulighed for at sortere og filtrere data, lave personlige visninger og eksportere data til Excel, så vores kunder nemt kan arbejde videre med tallene.

I den nye platform skal leasingkunder enten logge ind med MitID eller MitID Erhverv, der også skal bruges til at godkende leverancer eller behandle lea­sing­kon­trak­ter, der udløber. Til gengæld er processen for at underskrive digitalt uændret. 

Vi bygger fremtiden – skridt for skridt

Mit­Kom­mu­ne­Kre­dit er ikke bare en ny platform – det er en vigtig milepæl i vores løbende arbejde for at tilbyde vores kunder en enklere og mere effektiv digital hverdag. Og et arbejde, som vi gennemfører i tæt samarbejde med vores kunder, for at skabe de bedst mulige løsninger.

Der vil være en over­gangs­pe­ri­o­de, hvor vores lånekunder både skal bruge den platform, de hidtil har brugt, og Mit­Kom­mu­ne­Kre­dit. Vi sørger naturligvis for løbende at guide om, hvilken der skal bruges hvornår - blandt andet ved at sende link direkte til den platform, der skal bruges i den specifikke situation. 

Få mere information  

Du kan læse mere om det nye un­der­skrifts­rum og om den nye leasinplatform i Mit­Kom­mu­ne­Kre­dit her på hjemmesiden - og du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte en af vores kunderådgivere direkte.  

Del

Kontakt os

Vil du høre mere om mulighederne for at finansiere lokale projekter eller investeringer, er du velkommen til at kontakte vores kundeafdeling.

Vores telefoner er åbne

Mandag til torsdag
09:00 – 16:00
Fredag
09:00 – 14:00