Bedre overblik: KommuneKredit lancerer ny digital platform
Med vores nye digitale platform, MitKommuneKredit, er det målet at give vores kunder en ny fælles indgang og et moderne overblik over lån og leasingaftaler i KommuneKredit. Første skridt er et nyt digitalt underskriftsrum, der skal bruges ifm. nye lån - det lancerede vi i starten af september 2025. Derudover er en ny platform til vores leasingkunder blevet lancere, og flere funktioner er på vej til vores lånekunder.
I KommuneKredit har vi en ambition om, at vores kunder får mest mulig værdi – både for pengene og i deres daglige samarbejde med os. Derfor er vi i fuld gang med at udvikle en ny digital platform, MitKommuneKredit, som bliver en fælles indgang til nye digitale services for både lån og leasing, og som gradvist vil erstatte vores nuværende selvbetjeningsløsninger.
MitKommuneKredit, der bliver delt op i to indgange til hhv. lån og leasing, bliver en moderne, intuitiv og indbydende platform, hvor vores kunder får overblik over og adgang til digitale funktioner, der blandt andet gør det nemt at holde styr på lån og leasingaftaler, lave beregninger, trække data ud m.v.
Sikkert digitalt underskriftsrum til vores lånekunder
Den 1. september tog vi hul på den første fase. Her åbnede vi for et nyt underskriftsrum i MitKommuneKredit, hvor lånekunder skal underskrive gældsbreve og garantier i forbindelse med lån til nye projekter. Senere vil underskrifter i forbindelse med konvertering af lån også blive en del af løsningen.
For at kunne bruge underskriftsrummet i MitKommuneKredit skal alle, der er tegningsberettigede til at indgå låneaftaler, have tildelt adgang og rettighed til at underskrive. Det kan tage lidt tid at få opsætningen af underskriftsrummet på plads. Derfor opfordrer vi alle til at afsætte tid til at få opsætningen på plads, når vi sætter processen i gang - vi sidder naturligvis klar til at hjælpe.
Ny leasingplattform
Vores leasingkunder har fra midten af september haft adgang til en helt ny platform. I den har vi omstruktureret indholdet, så det er blevet lettere at finde specifikke oplysninger om leasingaftaler. Samtidig har vi tilføjet nye oplysninger og data, ligesom vi har tilføjet nogle af de funktioner, vores kunder har efterspurgt – det gælder fx mulighed for at sortere og filtrere data, lave personlige visninger og eksportere data til Excel, så vores kunder nemt kan arbejde videre med tallene.
I den nye platform skal leasingkunder enten logge ind med MitID eller MitID Erhverv, der også skal bruges til at godkende leverancer eller behandle leasingkontrakter, der udløber. Til gengæld er processen for at underskrive digitalt uændret.
Vi bygger fremtiden – skridt for skridt
MitKommuneKredit er ikke bare en ny platform – det er en vigtig milepæl i vores løbende arbejde for at tilbyde vores kunder en enklere og mere effektiv digital hverdag. Og et arbejde, som vi gennemfører i tæt samarbejde med vores kunder, for at skabe de bedst mulige løsninger.
Der vil være en overgangsperiode, hvor vores lånekunder både skal bruge den platform, de hidtil har brugt, og MitKommuneKredit. Vi sørger naturligvis for løbende at guide om, hvilken der skal bruges hvornår - blandt andet ved at sende link direkte til den platform, der skal bruges i den specifikke situation.
Få mere information
Du kan læse mere om det nye underskriftsrum og om den nye leasinplatform i MitKommuneKredit her på hjemmesiden - og du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte en af vores kunderådgivere direkte.