Opgørelse af det I har leaset i årsregnskabet

Her på siden kan I finde de informationer, I skal bruge, når I skal optage, det I har leaset finansielt, i jeres regnskab.

@Mimi Thian, Unsplash

Find årsopgørelsen

Fra midten af januar ligger jeres årsopgørelse samme sted som jeres øvrige leasingdata.

Log ind, og se jeres årsopgørelse

Bestil adgang

Har I ikke allerede en adgang til jeres årsopgørelse og øvrige data bag log ind, kan du bestille én via jeres egen superbruger i øko­no­mi­af­de­lin­gen eller ved at sende en e-mail til os.

Send e-mail og bestil adgang
  1. Hvor stor er udgiften, og hvilken karakter (type) har den i forhold til jeres sædvanlige udgiftsniveau?

  2. Resulterer udgiften i en væsentlig ændring i jeres sædvanlige udgiftsniveau?

  3. Sty­rings­mæs­sige overvejelser.

  4. Kategoriser altid nybyggeri af større omfang som anlæg.

  5. Udgifter til ombygning, renovering mv. af lejede lokaler bør I som hovedregel kategorisere som drift. I visse tilfælde kan længden af lejemålet og størrelsen på udgiften retfærdiggøre, at I kategoriserer udgiften som anlæg.

Kategorisering af det I har leaset

I årsregnskabet skal I kategorisere, det I har leaset, som enten driftsmidler eller anlæg. Til denne kategorisering kan I tage udgangspunkt i de 5 hovedregler fra vejledningen til lå­ne­be­kendt­gø­rel­sen for kommuner, som fremgår af listen her.

Læs vejledningen til kommunernes lå­ne­be­kendt­gø­relse

Kontakt os

Vil du høre mere om jeres muligheder for at finansiere lokale projekter eller investeringer, er du velkommen til at kontakte vores kundeafdeling.

Vores telefoner er åbne

Mandag til torsdag
09:00 – 16:00
Fredag
09:00 – 14:00